5 stycznia 2024 r., cztery tygodnie przed terminem, PGZ Stocznia Wojenna zakończyła realizację umowy na „Naprawę główną i dokową ORP Necko”.
W ramach modernizacji, w siłowniach głównych trałowców zastosowano nowoczesne, ośmiocylindrowe silniki diesla Rolls-Royce Power Systems AG MTU 8V2000 M72. Nowe jednostki napędowe, również doładowywane i ustawione w układzie widlastym, osiągają moc 720 kW (965 KM). Zaprojektowane zostały specjalnie do zastosowania na jednostkach pływających o dużym współczynniku obciążenia, co jest typowe dla trałowców. Dodatkowo zmodernizowano centrum sterowania siłownią, wymieniono agregaty prądotwórcze i systemy nawigacyjne. Przeprowadzona również została konserwacja kadłuba i nadbudówki. Przeprowadzony przez Stocznię remont istotnie zwiększa efektywności jednostki, komfort serwisowania, warunki pracy załogi oraz zmniejsza koszty jej eksploatacji.
ORP Necko (639) to polski trałowiec bazowy projektu 207, w służbie od 1989 roku. Największa seria jednostek w polskiej Marynarce Wojennej – projekt 207 – jest znany z wykorzystania nowatorskich technologii w celu minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Okręt służy aktualnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.