Budowany przez PGZ Stocznię Wojenną okręt ratowniczy Ratownik otrzyma pędniki firmy Schottel – producenta z ponad 100-letnią tradycją w branży morskiej. Rozwiązania techniczne tego sprawdzonego dostawcy zapewniają maksymalną manewrowość w najbardziej wymagających warunkach operacyjnych.

Pędniki azymutalne – napęd główny

Napęd główny stanowią dwa pędniki azymutalne Schottel EcoPeller SRE 560 o mocy 2650 kW każdy. Obrotowa konstrukcja gondoli umożliwia skręcanie w zakresie 180 stopni bez potrzeby tradycyjnych sterów. Pędniki zapewniają wysoką wydajność, kompatybilność z systemem dynamicznego pozycjonowania oraz niski poziom hałasu i wibracji.

Stery strumieniowe i pędnik wysuwany

Dwa dziobowe stery strumieniowe STT 3 (po 900 kW) zapewniają precyzyjną kontrolę podczas manewrów portowych i operacji ratowniczych. Podwójny układ zwiększa bezpieczeństwo poprzez redundancję.

Pędnik wysuwany SRP 260 (880 kW) pełni rolę napędu dodatkowego lub awaryjnego. Schowany w kadłubie podczas normalnej żeglugi, może być wykorzystywany jako ekonomiczny napęd lub wsparcie systemu dynamicznego pozycjonowania.

Gotowość na trudne warunki

Wszystkie elementy systemu przystosowano do pracy w trudnych warunkach, w tym na oblodzonych akwenach. Zastosowanie silników o zmiennych prędkościach i śrub o zmiennym skoku zwiększa elastyczność operacyjną jednostki.

Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej: „Pragnę w imieniu Załogi Stoczni potwierdzić zobowiązanie wobec Marynarki Wojennej RP: nasz zespół specjalistów jest w pełni przygotowany, aby zrealizować tę inwestycję łączącą najnowocześniejsze technologie z naszym wieloletnim doświadczeniem”.

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie
Statek wojenny