Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., PGZ Stoczni Wojennej sp. z o.o. oraz Stoczni Remontowej Nauta S.A. przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP.
Komenda Portu Wojennego Świnoujście skierowała do Konsorcjum polskich spółek stoczniowych zlecenie na realizacje napraw głównych trałowców projektu 207 – ORP Necko, ORP Nakło oraz ORP Mamry. Jednostki przejdą w stoczniach gruntowne prace remontowe, które obejmą m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej.
– Obok realizacji nowych budów, drugim kluczowym zadaniem dla stoczni wchodzących w skład PGZ jest zagwarantowanie Marynarce Wojennej RP usług z zakresu utrzymania, modernizacji i serwisu okrętów wojennych operujących pod polską banderą. Ten kontrakt to potwierdzenie, że w naszych przedsiębiorstwach realizujemy zadania zgodnie z wymaganiami marynarzy – powiedział Sebastian Chwałek, Prezes Zarządu PGZ S.A.
– W drugie stulecie naszej działalności wkraczamy z rosnącym portfelem zamówień i stopniowo wdrażanym planem modernizacji Stoczni – stwierdził Paweł Lulewicz, Prezes Zarządu PGZ Stocznia Wojenna. Umożliwi nam to realizację zarówno programu budowy nowych fregat w ramach programu Miecznik, jak i znacząco wzmocni nasz potencjał modernizacji i utrzymywania gotowości bojowej już istniejących okrętów naszej Marynarki Wojennej.
Okręty projektu 207 to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego (LPS). Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.