Informacje wstępne
Mając na względzie bezpieczeństwo Państwa danych osobowych opracowano niniejszą politykę prywatności. Ochrona danych osobowych oraz wszelkich przetwarzanych czy też wytwarzanych informacji jest priorytetem Spółki PGZ Stocznia Wojenna Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Prowadzimy działalność na wielu płaszczyznach a nasze narzędzia i oprogramowanie wykorzystywane są do obsługi licznych procesów, przedsiębiorstw i podmiotów. Dokładamy starań, aby świadczone przez nas usługi były na najwyższym poziomie. Mamy poczucie szczególnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych przez nas w związku z prowadzoną działalnością. Naszym nadrzędnym celem jest spełnienie obowiązku informacyjnego w zakresie związanym z przetwarzaniem danych osobowych na najwyższym poziomie i zgodnie z aktualnymi regulacjami, tj. Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 poz. 1781) oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). W niniejszej polityce informujemy o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach zbierania i wykorzystywania danych osobowych, a także o prawach podmiotów danych.
Szanując prawo do prywatności osób, które powierzyły PGZ Stocznia Wojenna Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością swoje dane osobowe, w tym osób korzystających z naszych usług, naszych kontrahentów i ich pracowników oraz subskrybentów biuletynu informacyjnego, pragniemy zadeklarować, że pozyskane dane przetwarzamy zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach gwarantujących ich bezpieczeństwo.
Administrator danych
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PGZ Stocznia Wojenna Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. z siedzibą w Gdyni (81-127) przy ul. Śmidowicza 48, zwana dalej „PGZ SW”, „Administrator Danych Osobowych.”, lub „Administratorem”
- W temacie ochrony danych osobowych prosimy o kontakt na adres mailowy: iod@pgzsw.pl lub listownie na adres: ul. Śmidowicza 48, 81-127 Gdynia.
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
PGZ SW realizując swoje funkcje biznesowe, przetwarzamy dane osobowe w następujących celach:
Cel przetwarzania: |
Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych: |
Prawnie uzasadniony interes |
Działania zmierzające do zawarcia i realizacji umowy z klientem lub kontrahentem. |
art. 6 ust. 1 lit. b art. 6 ust. 1 lit. f RODO z nami w imieniu klienta/kontrahenta). |
Potrzeba kontaktu z pracownikami /współpracownikami klientów i kontrahentów w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji. |
Rozpatrywanie reklamacji i roszczeń |
art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO Przez czas trwania umowy lub do czasu upływu rękojmi lub rozliczenia reklamacji. Przez czas do upływu terminów przedawnienia roszczeń wynikających z umowy – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. |
Przetwarzanie danych klientów lub kontrahentów i ich pracowników /współpracowników w związku z ustaleniem, dochodzeniem reklamacji i obroną roszczeń. |
Prowadzenie rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej. |
art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
– |
Prowadzenie działań marketingowych (w tym przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej). |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO |
Prowadzenie działań marketingowych. |
Monitoring na terenie siedziby administratora danych w celu podniesienia bezpieczeństwa pracowników i ochrony mienia oraz zachowania tajemnicy informacji. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO Przetwarzanie danych w realizacji u ADO kontroli dostępu do obszaru przetwarzania danych oraz zabezpieczenia mienia i obiektów jednostki gospodarki koncesjonowanej Monitoring wizyjny z wykorzystaniem kamer przemysłowych rejestruje tylko obraz, obejmujący swoim zasięgiem wydzielone ciągi komunikacyjne oraz lokalizacje. Nagrania są przechowywane przez okres nie przekraczający trzech miesięcy, w szczególności: – monitoring sekretariatu (II piętro budynek A-206A) – przechowywanie nagrania przez okres 3 miesięcy; – monitoring pomieszczenia przed wejściem do kancelarii tajnej (IV piętro budynek A-206A) – przechowywanie nagrania przez okres 3 miesięcy; – monitoring pomieszczenia wejścia do biurowca (parter budynek A-206A) – przechowywanie nagrania przez okres 14 dni; – monitoring wejścia do pomieszczeń działu IT (II piętro budynek A-206B) – przechowywanie nagrania przez okres 14 dni; – monitoring wejścia do szatni (II i III piętro budynek A-210) – przechowywanie nagrania przez okres 3 miesięcy; – monitoring na zewnętrz budynków i budowli oraz wokół terenu pracodawcy – przechowywanie nagrania przez okres 30 dni (monitoring i nadzór prowadzony przez SUFO na rzecz PGZ SW na podstawie zawartej umowy). Monitoring systemu informatycznego polega na stosowaniu oprogramowania NVISION umożliwiającego kontrolę urządzeń końcowych (tj. monitorowanie aktywności pracowników w trakcie pracy przy komputerach służbowych), ruchu sieciowego, wydruków, poczty elektronicznej, blokady nośników zewnętrznych (pendrive) itp. w szczególności: – monitoring poczty elektronicznej – przez okres 30 dni; – monitoring aktywności w sieci informatycznej – przez okres 30 dni; – monitorowanie aktywności (retencja danych – logi systemowe, inwentaryzacja sprzętu, inwentaryzacja licencji) – przez okres 30 dni. |
Prowadzenie kontroli dostępu dla osób przebywający na terenie siedziby PGZ SW jest naszym uzasadnionym celem, a w przypadku pracowników wynika z przepisu prawa (art.221KP). |
Przetwarzanie danych na portalach Youtube.com, LinkedIn.com |
art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. |
Prowadzenie bieżącej korespondencji przy wykorzystaniu narzędzi dostarczonych przez portale, oraz prowadzenie innych działań marketingowych. |
Przetwarzanie plików cookies. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO Wyrażenie sprzeciwu może nastąpić jedynie przez zmianę ustawień przeglądarki użytkownika końcowego, która uniemożliwi gromadzenie informacji z wykorzystaniem plików cookies. |
Dostosowanie treści stron internetowych do potrzeb użytkowników, w tym w celach marketingowych, optymalizacja korzystania z serwisów internetowych. |
Prowadzenie statystyk |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO |
Usprawnienie prowadzonej działalności dzięki wnioskom wyciągniętym na podstawie działań statystycznych. |
Zarządzanie zasobami ludzkimi – pracownikami i współpracownikami obejmujący m.in. podprocesy: – zgłoszenia danych do ZUS i US – związany z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną zdrowia – związany z zatrudnieniem przy koncesji wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym – związany z naliczaniem i wypłaceniem wynagrodzeń – udziału w szkoleniach i konferencjach – związanych z archiwizowaniem dokumentacji |
art. 6 ust. 1 lit. a, b, c oraz f RODO; Zgodnie z obowiązującymi przepisami -dokumenty pracownicze przechowywane są przez okres 50 lat -dokumenty kosztów badań lekarza medycyny pracy oraz koszty szkoleń okresowych przechowywane są przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku – Umowy cywilnoprawne będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń -listy płac przechowywane są przez okres 50 lat |
Administrator gromadzi dane osobowe wynikające:
|
Prowadzenie czynności w ramach Zakładowego Fundusz Świadczeń Socjalnych Przetwarzanie danych w celu realizacji wniosków o przyznanie świadczeń socjalnych. |
art. 6 ust. 1 lit. a, b, c Zgodnie z obowiązującymi przepisami -dokumenty pracownicze przechowywane są przez okres 50 lat -dokumenty dotyczące wniosków, danych członków rodzin, stanu zdrowia, poniesionych wydatków i innych informacji niezbędnych do przyznania świadczenia są przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku -listy płac do wypłaty świadczenia przechowywane są przez okres 50 lat |
|
Prowadzenie staży i praktyk. Dane przetwarzane w celu:
|
art. 6 ust. 1 lit. a, b, c oraz f RODO Podstawa prawna przetwarzania 1) dane są niezbędne do zawarcia i realizacji umowy lub porozumienia dotyczącego odbywania praktyki lub stażu; 2) ze względu na przepisy prawa: ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich, ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; 3) naszych prawnie uzasadnionych interesów; 4) zgody stażysty / praktykanta Dane będą przechowywane do momentu wygaśnięcia obowiązków dotyczących przechowywania danych, wynikających z przepisów prawa, w szczególności przechowywania dokumentów podatkowych (co do zasady przez 5 lat po roku, w którym wystąpiło zdarzenie prawne, które obligowało do wystawienia dokumentu). |
Prowadzenie kontroli dostępu dla osób przebywający na terenie siedziby PGZ SW jest naszym uzasadnionym celem. |
Prowadzenie rekrutacji. |
art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO Do 6 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji, a w przypadku zgody wyrażonej na dalsze procesy rekrutacyjne nie dłużej niż rok. |
Jeżeli terminy przechowywania dokumentów wskazane w rubryce „Prowadzenie rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej” są dłuższe od terminów właściwych dla dochodzenia ewentualnych roszczeń, stosuje się wskazane dłuższe terminy.
Odbiorcy danych
Państwa dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu administratora, m.in. spółkom w ramach GRUPY PGZ, dostawcom usług IT, agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, szkoleniowe, organizacyjne, pomoc prawną, podatkową, rachunkową. Podmioty te przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z jego wytycznymi. W takich przypadkach wymagane jest od podmiotów trzecich zachowanie poufności i bezpieczeństwa informacji oraz weryfikowane jest, czy zapewniają one odpowiednie środki ochrony danych osobowych.
Lista podmiotów wchodzących w skład Grupy PGZ dostępna jest na stronie Spółki www.grupapgz.pl
Państwa dane mogą być również udostępniane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. organom ścigania. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa możemy także udostępniać Państwa dane instytucjom zajmującym się windykacją należności i obrotem wierzytelnościami.
Przetwarzanie odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody przez zaufane podmioty Państwa danych osobowych, które udostępniane są w historii przeglądania strony w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę aktywności na stronie internetowej w tym na umieszczanie znaczników internetowych, w tym cookies) na Państwa urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, ww. dane mogą być udostępniane naszym zaufanym partnerom.
Lista zaufanych parterów:
- Google Analytics (więcej informacji oraz dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics: tools.google.com);
- YouTube.com
- LinkedIn.com
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność ich podania
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przysługują Państwu następujące prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez PGZ SW., jak również przez inne podmioty z Grupy PGZ, a także przez zaufanych partnerów:
- prawo dostępu do swoich danych, w tym uzyskania kopii danych;
- prawo żądania sprostowania danych;
- prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym);
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych, jakim jest w Polsce Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych – https://www.uodo.gov.pl/pl (w razie uwag lub wątpliwości zachęcamy do wcześniejszego kontaktu z nami);
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo sprzeciwu (sprzeciw wobec przetwarzania, sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, sprzeciw uzasadniony wobec przetwarzania danych w uzasadnionym interesie administratora).
Jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możecie Państwo dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
- prawo do wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w celu realizacji umowy (niezbędne w celu świadczenia usługi);
- prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego w celu przesłania danych innemu administratorowi.
W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z nami przez zakładkę Kontakt, wypełnić stosowny formularz i wysłać korespondencję na adres iod@pgzsw.pl
W przypadku żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, poinformujemy odbiorców tych danych, którym ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku, a także na Twoje żądanie dotyczące Twoich danych poinformujemy Cię o tych odbiorcach.
Więcej informacji o prawach przysługujących osobom, których dane dotyczą, zawierają przepisy art. 12–23 RODO.
Czy musisz podawać PGZ SW swoje dane osobowe?
Podanie danych jest niezbędne do: zawarcia umów i rozliczenia prowadzonej działalności oraz wywiązania się przez PGZ SW z wymogów prawa. Oznacza to, że jeśli chcesz skorzystać z oferowanych przez nas usług, zostać naszym kontrahentem (dostawcą) lub pracownikiem /współpracownikiem, musisz podać swoje dane osobowe.
Jeśli Twój pracodawca lub inny podmiot wskazał Cię jako osobę kontaktową w związku z zawarciem/realizacją umowy z PGZ Stocznią Wojenną Twoje dane będą przetwarzane w zakresie ujawnionym przez ten podmiot (standardowo jest to imię, nazwisko, stanowisko, adres e-mail i nr telefonu). W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, do IFS Sri Lanka LTD 501 Galle Road Colombo 06 Sri Lanka – podmiot ten spełnia wymogi techniczne i organizacyjne zatwierdzone w modelowych klauzulach umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską. Podmiot ten zajmuję się serwisem systemu ERP
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Twoje dane osobowe nie będą wykorzystywane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, które wywołałyby skutki prawne lub w podobny sposób wpływałyby na jakiekolwiek skutki wobec klientów, kontrahentów, ich pracowników lub współpracowników, jak również pracowników lub współpracowników administratora czy kandydatów do pracy.